Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bigseedbank.com || auto jack berry xl

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bigseedbank.com || auto jack berry xl

Korting op 420shop
    Super cool,

Van Jointjedraaien en Bigseedbank.com heb ik de kans gekregen om wat zaadjes te mogen zaaien, voor noppes.
    Vandaar een apart kweekverslag.

Goed, bigseedbank.com en jointjedraaien hebben me toch weer 20 euro bespaard. Dan ben ik niet vies van een beetje reclame!
    Voor al je smokersbenodigdheden ben je welkom op 420shop.nl 7 dagen per week, 25 uur per dag (vraag me niet hoe!) staan ze voor je klaar.
    Voor zaden trouwens ook. En bigseedbank.com is ook 24/7 open.

Maar, ik zou mezelf niet zijn als ik toch een nasty, maar eerlijke, motherfucker ben. Sceptisch van nature. Ik zal de planten normaal behandelen, maar de beschrijving doet me al vermoeden dat ook hier wat verkooppraatjes uit de mond vallen. Dat gaan we dus eens zien, en beoordelen. Gewoon, zoals een consument zou doen. Als het een geweldige plantenbende wordt, dan zal bigseedbank het lof krijgen dat haar toekomt. Ook als het tegen valt, laat ik me de mond niet snoeren.

Eerst wat technische gegevens, zoals ze op het bijgeleverde document staan:
    Auto Jack Berry XL
    8.5 Weken, dat is aan de korte kant. Ik vermoed dat we rond de 12 weken uit gaan komen. De hoogte zou me ook verassen; ik weet als hobbyist-veredelaar dat het pittig kan zijn om autoflowers groter dan 70cm te krijgen. Zelfs als je selecteert op formaat over een paar generaties. Ik zou blij verrast zijn als de beschrijving correct is. Zonder blozen zou ik dan wel durven zeggen dat ze er een vaste klant bij hebben. Maar we moeten het eerst eens zien. 'XL' is blijkbaar nogal een rekbaar begrip, met het oog op de XL planten die mensen vorig jaar zetten.

Andere technicalities:
    - Ik kweek op potgrond, zoals altijd. Verrijkt met compost.
    - Ik gebruik POKON voedingskorrels
    - Ik gebruik vegetable tabletten van fungi.com
    - Ik water met kraanwater en regenwater
    - De planten gaan per 2 stuks in 9L potten. Mijn eigen planten haalden daarin meerdere malen het gewenste formaat: groter dan 1.2 meter.

Nu is het wachten tot 15 mei. Dan gaan ze de grond in.
    Tot die tijd mogen jullie het doen met deze eerste impressie.

DSCF9422.JPG
    DSCF9423.JPG
    Last edited by LR2; 13 May 2017, 11:31.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Dubbel leesplezier met een tweede kweekverslag van LR2 hier.
    Laat die realistische analyse maar komen! Altijd prettig.

Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

Toch een beetje vals gespeeld.
      Zaden zijn de 14e in de grond gegaan. Nu nog niks te zien, da's best normaal.

Opzet:
      2 zaadjes in een enkele 9L pot.
      1 zaadje in de volle grond.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Kweken kun je als de beste, dus hier zullen de zaadjes zich bewijzen

Succes!
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

DSCF9432.JPGDSCF9431.JPG
          Sinds gisteren zijn beide potplanten boven de grond.

Comment

DSCF9452.JPGDSCF9450.JPGDSCF9451.JPG
            6 dagen verder ziet het er zo uit.

Comment

Leuk lr2! Eerlijkheid bij dit verslag twijfel ik niet over en aan de kweekkunsten zal het ook niet liggen.

Ik kijk met je mee!

Comment

Inderdaad Mooie Woorden, eerst maar zien dan geloven.

Succes kerel ik ga je deze keer eens volgens, natuurlijk heb ik al veel van je gelezen de afgelopen jaren en maar ik reageer niet zo veel. Trouwens dat heb ik ook op mijn laatste kweekverslag ik vind dat ik maar weinig reactie krijg!!

Nogmaals succes Lr2 en ik benieuwd hoe groot ze dan worden.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ik kan best een eikel zijn af en toe, dus ik reken op niet teveel reacties. Het aantal views is voor mij de nieuwe leidende draad geworden; je ziet toch dat er stiekem veel mensen mee lezen.

Ik ga vandaag eens het vollegrondzaadje opgraven; 7 dagen is wel erg lang om boven te komen.
                  Maar zoals ik in mijn andere verslag aan gaf, er zijn wat waterproblemen in de tuin. Kan best zijn dat het is weggerot.
                  Best onhandig, twee verslagen merk ik nu. Moet alles dubbel vertellen.

Thanks voor jullie reacties!

Comment

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Je kan altijd nog overwegen dit verslag te verhuizen.

Tenzij je het voor die views doet kidding

hahaha, ja dat ga je dan krijgen of beter dan dubbel zien Klopt bij 7 dagen heb ik zelf ook geen hoop meer.

Comment

De verloren hoop heeft plaatsgemaakt voor zekerheid: geen zaadje te bekennen.
                    Afijn, verder met de potplanten dus!

Comment

DSCF9489.JPGDSCF9488.JPG

Comment

Ongeldig ik doe natuurlijk alles voor de fame!
                        Maar ik vind het ook wel netjes dat ik gratis zaden van een nieuwe shop ook apart behandel. In mijn andere topic worden ze onderbelicht, en bestaat de kans dat mensen denken dat al mijn planten jack berry's zijn. Dus vandaar dat ik ze toch apart houd.

Comment

DSCF9636.JPG
                          Zien er gezond uit. Maar hieronder zie je waar ik bang voor was:

DSCF9638.JPG
                          De grootste tikt de bloei aan.. Dat betekent dat XL meer richting XS zal gaan, want zelfs voor autoflowers is dit erg klein.
                          We moeten het nog zien hoor! Misschien groeit ze nog een eind door. Maar aan de andere kant: ik ken autoflowers langer dan vandaag. Ik weet dat de groei er in het begin hard in moet zitten om een flink eindformaat te halen. Als dat niet lukt, zoals het geval is, dan ben ik er erg bang voor dat ze de 35cm niet gaat halen.

Let wel: deze planten staan in dezelfde potten, met dezelfde aarde en voeding als de autoflowers in mijn andere verslag.
                          Er is dus geen sprake van moedwillig slecht onderhoud of iets dergelijks. Het is zelfs zo dat deze jack berries meer zonlicht krijgen dan de rest.

Comment

Dat zal jammer zijn! Hoe kan het dan dat ze nu al zo snel over gaan op bloei( zelfs voor autoflower)

Comment

Bezig...
                            X